Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka vaser ska jag ha kvar ???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilka vaser ska jag ha kvar ???

Jag tittar igenom vashyllan, inte så mkt men de flesta vet jag vad det är. Men dessa

orkide`vasar har bara hängt med utan jag ens vetat varifrån? närifrån ? Den genomskinliga är vriden eftervart o etiketerad Lindshammar glasbruk. Den mörkblå, är äldre, helt platt under o bubblan är inte luftig o lätt som såna vaser oftast är nu, utan komppakt

Den enda ledtråden förutom detta är dessa guldränder,är den ngt att ha kvar, var gärna ärliga

Vill bara säga att det är väldigt SVÅRT ATT FOTOGTAFERA VASER, de är för långa !!Click image for larger version

Name:	st erik 034.jpg
Views:	1
Size:	96,7 KB
ID:	638422Click image for larger version

Name:	st erik 035.jpg
Size:	98,7 KB
ID:	638423Click image for larger version

Name:	st erik 036.jpg
Size:	90,2 KB
ID:	638424
    Last edited by annestig; 2011-07-22, 22:00.

Är det ingen vänlig själ som känner igen den blå vasen 1920-40 ????

Tar chansen att puffa upp min fråga, ni som kan glas, briljera gm att säga

vad ni tror om spec den blå orkideevasen, eftersom den inte har etikett????

Skulle bli glad!!

Comment

Eda har tillverkat liknande under Eklundsepoken 1943-53, men det är helt omöjligt för mig att säga om denna vas också är från Eda glasbruk.

Comment

Eda glasbruk o Lindshammars glasbruk, ja

Tack så mycket !!

Det väller kunskap ur dig när du vill o har tid. !!!

Eda, det låter trevligt, hade tänkt lämna in den ngnstans, men Eda Glasbruk tycker

jag så mkt om, Lindshammars m etikett o den lilla vridningen, fin med en ex prästkrage i

Sedan Har jag två t, som jag måste skicka in för lite kunskap. En otroligt tung, 50 tals känsla över är bra på 2 vis

Mischa, min katt, har ingen suck, att få den ur balans samt igår kväll, såg jag att det var ingraverat under, Orrefors, som jag letat!!, detta släpljus, tror Andres lärde mig det först.
        Även enkel o elegant !!

Men sea glasbruks vas, väldigt vanlig, den får nog ngn som gläder sig över den, lite mer
        ordning eftersom,

O när man får så bra hjälp är det lättare, jag o de flesta vill nog vet lite om det vi har

Comment

Working...
        X