Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad kallas glaset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad kallas glaset

Vad kallas det när glaset har det här oljiga utseendet? och hur fick man det på det viset? Var det på modet under de första årtiondena på 1900-talet?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Iriserande glas kallas det. Allra högsta mode under jugendperioden (särskilt inom engelska språksfären) och ofta använt av L C Tiffany. Påminner väl om den populära påfågeln som återkommer som motiv under denna period. Hur man gör den vet jag inte.

Comment

Vad är nu detta? När det visas något riktigt så får man bara se halva.
      Vi vill se hela! Vi vill se helan! Helan går!

Comment

Håller med 766. Visa hela pjäsen.
        Bifogade filer

Comment

Äsch inget märkvärdigt, det är bara en askkopp även om den är läcker. Återkommer med bild senare.

Comment

Nu skall vi inte vara så blygsamma, visa hela pjäsen! Vi får väl hoppas att U... inte visa hela sin pjäs men ändå...

Comment

ok 766, här kommer den.
              Bifogade filer

Comment

Really nice! *har habegär i fingrarna nu, trots att jag inte röker* Är metallhöljet i mässing eller korrugerat nysilver?

Comment

Metall är inte min specialité precis men det ser ut som mässingsplätterat tenn eller kanske zink, det förefaller som den nedre delen skall vara oplätterad. Korrugerat är det inte Junk Kee du menar nog korroserat eller hur fanken stavas det, Korrosion korro...??
                  Läcker är den ja, skulle gärna ha mer i den här fasonen.

Comment

Korroderat, tror jag ni menar... Korrugerat betyder veckat.

Comment

Jdå visst vet jag vad korrugerat är, skickade en glad min åt Jung Kee där, vi menade rätt bägge men det blev lite tjarv!

Comment

Hehe jepp! Tack Peter! Jag får skylla på att jag var nyvaken!

Comment

Ja det var nog det bästa ännu i från det hållet.

Lite kufiskt om det bara skulle vara kvar försilvring längst ner, sen å andra sidan så hade det varit ännu mer kufiskt om det skulle vara förmässingad någonting.
                          En lösning är att dom varit "extra" och endast försilvrat denna nedre delen. Så är det nog. Äjth fram med luppen och kolla om det finns en markant skiljelinje runt om. Nu är det dax att läsa mer än stämplar.
                          Efter det att du gått i lära hos mig så kommer du alltid (även i badkaret) att bära lupp.

Comment

Rätt o riktigt 766, det är en avsiktilig extravagans detta, en rak linje avgränsar den nedre delen. Tenn, zink, mjukt är det.

Comment

Ibland kan det kännas lite tröttsamt att ha rätt alltid men man får försöka stå ut.

Comment

Working...
                              X