Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Brännvinsflaska G III

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Brännvinsflaska G III

Dessa ser man ju i parti och minut, hur kan man se åldern och vilka bruk har tillverkat dylika. Min har en grund lite diffus gravyr och ser ut att ha en viss ålder med tanke på slitaget i botten. Den har sandpuntel.
    Bifogade filer

Den typen av GIII dekor som man ser jämt och ständigt är schablonetsad och tillverkas än idag av Reijmyre, andra bruk som gjort dessa är Johansfors och Hovmanstorp.

Din flaska är graverad och hör inte ihop med dessa nyare serviser. Antagligen kan din flaska ha hyfsad ålder men att säga var den är gjord är nog svårt även om den övriga dekoren andas Cederberg men jag undrar om den verkligen kan vara såå gammal

Comment

Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
      Den typen av GIII dekor som man ser jämt och ständigt är schablonetsad och tillverkas än idag av Reijmyre, andra bruk som gjort dessa är Johansfors och Hovmanstorp.

Din flaska är graverad och hör inte ihop med dessa nyare serviser. Antagligen kan din flaska ha hyfsad ålder men att säga var den är gjord är nog svårt även om den övriga dekoren andas Cederberg men jag undrar om den verkligen kan vara såå gammal
      Förlåt, men det heter Hovmantorp!

Comment

Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg

Tack Legion, vet bara att det är arvegods. Kul om det visar sig att den har lite ålder.

Comment

Ursprungligen postat av CBA Visa inlägg
          Förlåt, men det heter Hovmantorp!
          Månadens mest onödiga inlägg...

Comment

Working...
          X