Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kraftigt lila vas eller skål

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kraftigt lila vas eller skål

Lila vas eller skål, med rått puntelmärke, som kanske aldrig blev slipat eftersom det fins en del inneslutningar i glasmassan. Formen känns som 20-30-tal och slitaget är betydande i botten. Höjd 9,5 cm.

Någon som har en idé?
    Bifogade filer

Har tyvärr ingen idé om var dom är tillverkade, man jag har minst 3 st likadana i olika storlekar, den största kan vara runt 15-18 cm hög.
    I’m a real mean bitch!

Comment

Tack så mycket, Maria! Tycker du också att dina verkar ha lite ålder?

Comment

Ja, jag har alltid trott dom var från början av 1900-talet.
        I’m a real mean bitch!

Comment

får lite känsla att det skulle kunna vara finskt glas påminner lite om helena tynells hyrra
          behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Tack så mycket Harley!

Jag förmodar att du menar denna Hyrrä.
            Riihimäen lasi Hyrrä maljakko, siniharmaa, suunnittelija: Helena Tynell. Tuoteosasto: Maljakot. Lisätiedot: , , muottiin puhallettu värillinen lasi, siniharmaa. 2009-09-12

Eftersom Maria har så många och tror tidigt 1900-tal liksom jag, så bör sannolikheten vara stor att vaserna är tillverkade i Sverige.

Comment

Även jag har haft en sådan vas och har för mig jag frågade om den här på forumet, minns tyvärr inte svaret.
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
              X