Jag har hittat en gammal dubbel LP från 1980 med glasbruks- (bruksmusikorkester) musik från 1980. Framsidan av omslaget har teckningar av Gunnar Cyrén. Insidan visar bruksorkestrarna; Kosta musikkår, Älghults musikkår, Norrhults musikkår, Orrefors musikkår, Hovmanstorps manskör, Hovmantorps musikkår, Emmaboda musikkår samt Johansfors musikkår. Det är tjusiga foton med namn på alla musikkårsmedlemmar.
Skivsigillen är obrutna så skivorna är ospelade, har aldrig mött en skivnål.
Utöver detta medföljer en 12 sidig pamflett som beskriver glasbruksmusiken från 1860 och framåt.
Dubbel LP:n är utgiven på Arbetarrörelsens skivbolag 1980. Inspelningarna är gjorda 1979-1980.
Jag säljer denna till hugad spekulant för självkostnadspris 20:- + frakt.
Jag har inget intresse av bruksmusik, kanske är det annorlunda för Er som är uppvuxna mitt i smeten och som känner igen bruksorkestermedlemmarna.
Skicka ett meddelande via pm.
Vid ev. stort (tveksamt) intresse gäller högstbjudande.
Skivsigillen är obrutna så skivorna är ospelade, har aldrig mött en skivnål.
Utöver detta medföljer en 12 sidig pamflett som beskriver glasbruksmusiken från 1860 och framåt.
Dubbel LP:n är utgiven på Arbetarrörelsens skivbolag 1980. Inspelningarna är gjorda 1979-1980.
Jag säljer denna till hugad spekulant för självkostnadspris 20:- + frakt.
Jag har inget intresse av bruksmusik, kanske är det annorlunda för Er som är uppvuxna mitt i smeten och som känner igen bruksorkestermedlemmarna.
Skicka ett meddelande via pm.
Vid ev. stort (tveksamt) intresse gäller högstbjudande.

Var inte hemma igår
Comment