Trevligt när det glänser igen!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Har dammat lite idag.
Collapse
X
-
Vet du hur proppen ska se ut till tedosan? Annars kan jag lägga ut en bild på den, kan göra det lite lättare att hitta en liknande.
Instämmer, fina nydammade pjäser!Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Visa gärna proppen, Tingeling.Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggVet du hur proppen ska se ut till tedosan? Annars kan jag lägga ut en bild på den, kan göra det lite lättare att hitta en liknande.
Instämmer, fina nydammade pjäser!
Mynningskanten är planslipad, även insidan av halsen är slipad.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Satt i en fåtölj och tittade och pratade med mig!Ursprungligen postat av viol Visa inläggStiligt! Hjälpte Gurkan till?
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Tack för den.Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggDen används så den har kanel o äpple-te i sig.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
Tedosorna är trevliga och särskilt om de som Tingelings har proppen kvar.
Här är min, som tyvärr saknar proppen, men är helslipad och bör vara engelsk eller irländsk och som kanske skulle kunna vara från 1820-talet utifrån den nygotiska slipningen, glasmassan och den orena gulaktiga glasmassan med blåsor och osmälta partiklar. Sned och vind och mäter 12 cm på höjden och 10,5 cm på bredden. Synpunkter tas gärna emot!
Comment
Är det kanske vardagsslang/PESslang för Gulle-Majja eller Gull-Strumpa? Erkänn nu, Sladden, vad heter hon när ingen hör?
Comment