Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trippelsnapsglas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Trippelsnapsglas

Hittade inget speciellt på loppisen i lördags så då blev det lite annat inhandlat, bland annat den här. Mannen har provdruckit ur glaset och det gick utmärkt att dricka en trippel då de sitter ihop. Hade för mig att det redan fanns på Pes men hittar inte vilken tråd det var, något som vet varför de har gjort så här? För att man ska slippa fylla på så ofta?
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Den var ju kul, har inte sett den förut,
    lamparbete, är det hål ut till alla tre glasen
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ja, de sitter ihop i mitten. Trodde det skulle vara problem o dricka ur den men det var som ett vanligt glas.
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
        Ja, de sitter ihop i mitten. Trodde det skulle vara problem o dricka ur den men det var som ett vanligt glas.
        Smart var det, en trippel 6a!
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Häftigt. Det var kanske billigare med "ett" glas än tre vanliga =). Resten av pengarna la man på spriten.

Jag själv hade tyckt det varit roligt att ha på fest och skicka runt om man är 3st vill säga.
          Pes är mitt google.

Comment

Såna såldes i en affär som förde prylar för kemi. Jag köpte aldrig något. Antagligen blir man 3xså berusad. Tror inte man lämnar nåt till polarn
            DG.
            PS det finns en tråd med detta glas tidigare Jag tror nog att Kecke hittar den

Comment

Det här var ju en liten lustifikation som såldes på varuhus- och postordermarknaden, antagligen utgående från någon av de stora grosshandelsföretagen i "korta varor" som fanns på 60- och 70-talen. En kommersiell produkt som hämtar sin näring i humorn kring supandet. Letar man i gamla postorderkataloger, kanske från Hobbyförlaget i Borås, så hittar man säker det här glaset där och på Buttericks förstås.

Comment

Trodde nog den var lite äldre än 60-70tal! Har några hobbykataloger någonstans och ska kolla vid tillfälle i dem. Tack alla för svar.

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                  Trodde nog den var lite äldre än 60-70tal! Har några hobbykataloger någonstans och ska kolla vid tillfälle i dem. Tack alla för svar.
                  Kul att se en sån igen!
                  Den är äldre än någon hobbykatalog från 60-talet, och en likadan fanns i mitt föräldrahem, som i sin tur fått den av morfar, tror jag.
                  Känns lätt och inte begrep jag mig på hur den tillverkats.
                  Idag har nog syrran den.

Comment

Working...
                  X