Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Drakfat [ID: Rosice Glasbruk, Barolac] - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drakfat [ID: Rosice Glasbruk, Barolac]

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Drakfat [ID: Rosice Glasbruk, Barolac]

Jag hittade det här idag. Roligt att hitta när jag sörjer mina glasfigurer.

Edit: Modellnummer 12109, diameter 35,5cm för alla ni (vi) som tycker att sånt är intressant

MvH
    Emil

Click image for larger version

Name:	barolac-001.jpg
Views:	1
Size:	117,2 KB
ID:	633958
    Last edited by Emil Brannstrom; 2011-03-07, 00:10.

Jag tycker att den är jättefin, sökte på Tradera och då hittade jag den här auktionen:

Har säljaren alldeles fått fnatt eller ligger priset så ghögt? Får man fråga vad du betalade och var du köpte din. Jag skulle gärna vilja ha en sån men har inte lust att betala så mycket.

Comment

Jag köpte mitt fat för 75:-, och nyligen gick det ett likadant på Tradera för 125:- + frakt som blev osålt. Nog är det värt 2900:- men de kostar inte så mycket Sen så är ju faktiskt 75:- löjligt billigt hur man än vrider och vänder på det, enligt min mening kan man ge 250-300:- för ett fat utan att det är ett dåligt köp, men så är jag ju så sjukt partiskt i frågan men ändå...Ett föremål har alltid sitt dekorativa värde, och vad får man för skräp på Cervera idag för 300:-? Man får typ snegla på baksidan på en Ulrikabroschyr på 10 meters avstånd i 0,2 sekunder för dem pengarna.

På senare tid har det dykt upp en del diskussioner på antikforumet på "Precis en sån" om en serie Tjeckoslovakiskt pressglas som kallas "Ba...

MvH
      Emil
      Last edited by Emil Brannstrom; 2011-04-05, 00:42.

Comment

Ser även att säljaren på tradera hävdar 1800-tal?

Emil, om det skulle dyka ett sådant fat någonstans (antar att du bevakar en del) så kan du väl hojta till om du kommer ihåg. Skulle gärna äga ett sånt.

Hur är det med Barolac 12532? Svårtfyndat, väldigt dyrt?
        Pes är mitt google.

Comment

Jag tror jag gav 200:- för hästskålen. Den kan vara lite "dyrare" i en antikhandel för att (om jag kommer ihåg rätt) så är det en kristallskål och så "ser den ut som en Lalique". Skålarna dyker upp ibland på Tradera, fatet är nog mera sällsynt. Sedan jag började samla har jag bara sett 4st, det jag köpte, en på Internet någonstans och två på Tradera.

MvH
          Emil

Comment

Working...
          X