Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Refflor.vaser är de sign ????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Refflor.vaser är de sign ????

Jag började m att lägga tråden fel, that s it.

Jag har bjudit ett bra bud på en vas reffla, säljaren hävsar att de aldrig är

signerade ??

Sedan färgen, det står mörkblå, o jag tänkte Percy blått, men sedan jag lugnat mig, är ju vasen brun, eller ??????

Vet ej om man får göra som jag gör nu, men jag måste

Snälla ge mig ett strå
    Bifogade filer

Den ser rödlila ut, såna har jag sett tidigare. De brukar inte vara signerade, jag har aldrig sett en signerad Reffla...den är nog så äkta den kan vara :-)
    http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Ja, färgen kan man ju diskutera , men jag tackar dig tallen för ditt svar som

jag känner mig trygg med.!!!!

Jag följer din blogg en hel del, o har funderat på Gevlevännerna, men vet inte mer än att det kostar en slant samt att man handlar billigare, bättre ???? där är det ngt som du varit
      på väg el har gjort ???

Tackar så mkt !!!!!!

Jag vill förresten fråga om det är OK, att jag la ett foto fr dig i min lilla fotohörna att njuta av ,en vit lite bullig men stram blomvas samt en Percyblå bägare. Det känns skönt att ha berättat det

Comment

I ett annat ljusare sken

Ja, tänkte bara visa den i helfoto, när han tagit nytt foto i ljuset. Lite ljusare o finare, enl mig.

Tallen, du har porslinbloggen oxå, kan jag göra nån kommentar eller fr den även utan egen hemsida

Jag förstår inte riktigt en viktig sak, som kan vara infekt för ngr o du är nog den som vet svaret, av de jag känner .

Hör av mig om det som ältats i huvudet
        Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av annestig Visa inlägg
          Ja, färgen kan man ju diskutera , men jag tackar dig tallen för ditt svar som

jag känner mig trygg med.!!!!

Jag följer din blogg en hel del, o har funderat på Gevlevännerna, men vet inte mer än att det kostar en slant samt att man handlar billigare, bättre ????...
          Jag hängde nog inte med här, Geflekeramikens vänner är ju en intresseförening, det kostar 100 kr/år att vara med. Vi träffas några gånger per år och utbyter erfarenheter. Vissa säljer eller byter saker. Du får gå in på deras hemsida och kolla lite för mer info!

Comment

Ursprungligen postat av annestig Visa inlägg
            Ja, tänkte bara visa den i helfoto, när han tagit nytt foto i ljuset. Lite ljusare o finare, enl mig.

Tallen, du har porslinbloggen oxå, kan jag göra nån kommentar eller fr den även utan egen hemsida

Jag förstår inte riktigt en viktig sak, som kan vara infekt för ngr o du är nog den som vet svaret, av de jag känner .

Hör av mig om det som ältats i huvudet
            Jo, man kan kommentera anonymt, men ange gärna ett namn eller alias så att jag fattar vem det är

Comment

Jag är med

Jag har redan, igår efter mejl, fr en trevlig man, bet o gått med. Det blir lite dyrt, för nu såg jag att det kostade 250/år, tror jag, om jag skulle gå med i U-E vännernas förening, oxå,!!! är trött.

Ska avvakta m att gå med där ! Han i Geflevännernas förening, var mkt förstående, o skulle ordna ett sätt för mig att "kunna vara med, o även köpa"
              Efter det jag berättat om min sjd o dagl cellg beh.

Tack ska du ha o sov gott
              Last edited by annestig; 2011-02-23, 01:19. Anledning: felskrivn

Comment

Working...
              X