Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

orrefors signering på vas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• orrefors signering på vas

Hej alla glada och duktiga där ute
    Kan någon tyda vad det står på baksidan signerat
    på en orrefors vas som jag inköpt på auktion. Den har den gamla blå etiketten Men jag kan ej tyda vad signeringen säger Vassen har ingraverade räfflor på framsidan är 22cm hög
    Hoppas tacksamt på ett svar

//oglala
    Bifogade filer

Den blå etiketten är en gammal helkristallsetikett. Som jag läser det står det "Of P 3596/2 G4" och en gravörssignatur som jag inte kan tyda. Den märkningen betyder att det är en graverad pjäs av Palmqvist som är formgiven 1956. Vasen är tyvärr inte med i mina kuranter, men jag tycker att det känns som att det stämmer fint. "G4" är en kod för tillverkningsår, men jag har tyvärr inte tabellen tillgänglig just nu för att kunna avkoda. Nån annan kanske har?

Comment

Jag tycker det står P 3595 Min katalog slutar vid 3589
      Men en sak kan vi väl konstatera att det är en Palmqvist.
      LasseC

I min tabell finns inte G4 med Bara till F9 Har man fortsatt så bör det vara 92
      Gravörsignaturen ger jag mig också. Kan nog bara läsas av gravören eller en apotekare
      DG
      Last edited by LasseC; 2011-01-26, 11:55.

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
        Jag tycker det står P 3595 Min katalog slutar vid 3589
        Men en sak kan vi väl konstatera att det är en Palmqvist.
        LasseC

I min tabell finns inte G4 med Bara till F9 Har man fortsatt så bör det vara 92
        Gravörsignaturen ger jag mig också. Kan nog bara läsas av gravören eller en apotekare
        DG
        3595 står det nog inte, för det är en av Landbergs underfångsvaser. Kuranten från 1960 går förbi detta nummer, men denna vas är inte med tyvärr...

Lasse, kan det stå "C4", skulle det stämma bättre?

Comment

Är nu hemma och kunde kolla böckerna. Tillverkningsår "C4" betyder 1956, så det skulle ju kunna stämma.

Comment

hej på er
            Ni är otroligt duktiga och hjälpsamma
            Jag bugar mig djupt inför er kunskap
            mvh///oglala

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
              3595 står det nog inte, för det är en av Landbergs underfångsvaser. Kuranten från 1960 går förbi detta nummer, men denna vas är inte med tyvärr...

Lasse, kan det stå "C4", skulle det stämma bättre?
              Det kan säkert stå så Jag ger mig
              Lasse

Comment

Working...
              X