Hittade en kul glasfigur idag, är annars inte så förtjust i gjutna glasföremål. Annat än flaskor förståss
. Den verkade ha en viss ålder, men vem var han "Jodde". Jo efter lite efterforskning visade det sig att han, "Jödde" var en riktig kändis på sin tid.
Kolla bifogade länk så får Ni se, kan figuren möjligen vara gjord under hans år som underhållare på Skansen och i så fall kanske på Skansens glasbruk.
Vad tror Ni.....http://medlem.spray.se/filmoch78or/karros.htm
Kollade upp Skansens (Stockholms glasbruk) som grundades först 1933 efter förebild från Johannisholms glasbruk. Så figuren är nog gjord någon annanstans.....
.
. Den verkade ha en viss ålder, men vem var han "Jodde". Jo efter lite efterforskning visade det sig att han, "Jödde" var en riktig kändis på sin tid.Kolla bifogade länk så får Ni se, kan figuren möjligen vara gjord under hans år som underhållare på Skansen och i så fall kanske på Skansens glasbruk.
Vad tror Ni.....http://medlem.spray.se/filmoch78or/karros.htm
Kollade upp Skansens (Stockholms glasbruk) som grundades först 1933 efter förebild från Johannisholms glasbruk. Så figuren är nog gjord någon annanstans.....
.
. Tur att jag ändå kände på mig att den var gammal och att den också är ett samlarobjekt
.
Comment