Hej, jag har hittat två dricksglas som jag undrar över. De är lite sneda med blåsor så det är inga mästerverk. Men typen känns gammal, eller från ett annat land. Nu har jag mycket liten kunskap om glas så jag vore glad om någon kunde informera eller gissa.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dricksglas
Collapse
X
-
Är du säker på att det är dricksglas. Kanten upptill ser ut att vara lätt skålad inåt, stämmer det? Hur högt är det? Glaset kan mkt väl vara lite "äldre " d.v.s från första halvan av 1900-talet, bottenslitage är inte ett asolut kriterie på ålder. Det är ju oftast vi ser historien om glaset, men allt glas användes kanske inte så frekvent eller så använde man duk/underlagg eller så användes de inte alls.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment

Comment