Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Nytt eller gammalt glas? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt eller gammalt glas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Nytt eller gammalt glas?

    Hej, är det någon som känner igen detta snapsglas eller modell (stor snaps)? Den är gröntonad, vasst puntelmärke, ser ut att ha omvikt kant på foten. Jag känner att det är lite korn i massan. Gammal eller ny? Och om någon vet varifrån så vore det ännu roligare. Glaset är ganska tungt och lite klumpedunsigt.
    Tack på förhand.
    Bifogade filer
    Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

  • #2
    Bottenslitage?? rent spontant - nyare glas.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Inget nämnvärt bottenslitage, men jag jmf med ett äldre glas, 200år gammalt, den hade inte heller nåt bottenslitage. Mina glas kanske kommer från hem som mest hade glasen i luften, hehe!
      Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

      Comment


      • #4
        det är nog som äjth säjer det är för mycket orenheter och det är nog meningen att det ska va så, och det är för tjockt i godset...men det är ändock ett läckert glas snyggt med bubblan i benet....
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
          det är nog som äjth säjer det är för mycket orenheter och det är nog meningen att det ska va så, och det är för tjockt i godset...men det är ändock ett läckert glas snyggt med bubblan i benet....
          Ni har säkert rätt. Kul att du gillade det! Man undrar ju lite hur de bar sig åt med att montera bubblan, centrerat och fint dessutom.
          Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av viol Visa inlägg
            Ni har säkert rätt. Kul att du gillade det! Man undrar ju lite hur de bar sig åt med att montera bubblan, centrerat och fint dessutom.
            Tycker ditt glas verkar bekannt.

            Comment


            • #7
              Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
              Jajjemensan! Du har ju 5 experiment och jag det saknade sjätte glaset! Mitt är ju det som de lyckades med, dina är ju frostiga!, skojjade bara, ta inte illa upp.
              Visst har du rätt, de måste ju komma från samma ställe.
              Mitt glas är gröntonat men det är svårt att se på mina bilder, är dina också gröntonade? Dom är fina på nåt sätt trots aningens klumpiga.
              Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

              Comment


              • #8
                Mina är inte gröntonade så ditt passar inte in i samlingen.
                Visst är glasen roliga men jag har aldrig använt mina.
                Dom står och samlar damm i väntan på rätt tillfälle.

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                  Dom står och samlar damm i väntan på rätt tillfälle.
                  som så mycket annat hos samlaren.
                  Gud gjorde några perfekta huvuden,
                  resten satte han hår på.

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                    Dom står och samlar damm i väntan på rätt tillfälle.
                    Säg till så kommer Sladden och jag över och inviger dem så att dammet försvinner.
                    DG

                    Comment


                    • #11
                      Undrar om inte glasen rymmer för lite för er grabbar.

                      Comment


                      • #12
                        Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
                        Undrar om inte glasen rymmer för lite för er grabbar.
                        Kecke, du kan få låna min skål som var ett ölglas, bjud på snaps i den så blir det lugnt och fint, tyst och en aningens sentimentalt och strax godnatt efter en stund. Hehe.
                        Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

                        Comment

                        Working...
                        X