Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

konstglas/vas/lampa?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• konstglas/vas/lampa?

Hej!

Hittade den här "glaspjäsen" för ett tag sedan, det är en lampa, men ser ut att tidigare ha varit en vas? Tycker mig känna igen formspråket? Någon som vet om det har varit en vas tidigare, och var den kan komma ifrån?

Mvh.
    Bifogade filer

Jag är nästan säker på att denna är från Flygsfors glasbruk. Den är inte märkt undertill?

Välkommen till PES förresten!

Comment

Jag tror också på Flygsfors.
      I’m a real mean bitch!

Comment

Då säger jag att det ÄR Flygsfors Det står en i blå färgställning en meter till vänster om mig
        DG

Comment

Men jag förstår inte hur de har monterat nätsladden. Det är ju hål i kroppen på lampfoten. Sen skall det vara borrat ett hål från sidan in till detta.
          DG

Comment

Det är nog fler som tillverkat den där typen av vas, jag har just nu också tre stycken i olika storlekar på ett par meters avstånd, och de är inköpta på Rosdala glasbruk så sent som i somras. Var de är tillverkade är dock osäkert, kanske inte ens i Sverige. Vad gäller nätsladden så finns det lamphållare som är gjorda för att sättas i en flaska/vas utan att göra hål för nätsladden, det verkar vara en sådan på bilden.
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Working...
            X