Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pianofötter

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pianofötter

Köpte dessa två idag.
    Har tidigare aldrig sett några hålblåsta pianofötter. Vid inköpstillfället var det ett tjockt lager av en gammal linoleummatta i botten på dem.
    Trevlig färg och utförande på dem.
    Bifogade filer

Hallå Lars,
    Kan varken glas eller piano, men gillar att gamla fina och ovanliga ting
    upptäcks och kanske kommer till nytta; om inte annat som hållare till mysljus
    när inredaren kommer på besök. Kreativitet är ju att se möjligheterna, nya
    användningsområden och då sätter bara fantasin gränsen. So long...

Comment

Hej.

Jo, jag har sett dessa fötter tidigare men då under flyglar. Dom är nog till för att inte skada golven och få pianot/flygeln att stå stilla och inte repa parketten.

/urban

Comment

Och varför fick linoleumbitarna stryka på fötterna? De skulle nog ha varit där och kan mycket väl vara lika gamla som skålarna...

Comment

Nja, det var nog så att denna linoleum fastnatt i botten på pianofötterna då de belastats av pianot. När någon sedan brutit loss dem från golvet har mattan skiktat sig så att rester av mattan blev kvar. Tyckte inte riktigt det passade in på pianofötterna, passade säkert bättre på golvet när det begav sig.

Comment

Trevliga saker. Säkerligen mycket funktionella. Jämför idag då högtalare ställs på metallspikes eller med cementplatta mot golvet. Det ger ett bättre ljud då ljudförmedlaren står stumt mot underlaget.
            Vad jag försöker säga är att fötterna nog bidrog till pianots klang.
            Gud gjorde några perfekta huvuden,
            resten satte han hår på.

Comment

Jag tror att vår norske storsamlare och medlem i föreningen hade med en liknande på årsmötet i våras. Om jag inte missminner mig så var utförandet liknande, i varje fall hålblåsta. Jäkligt trevliga ser de ut att vara!

Comment

Working...
              X