Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten goding i fattigmanssilver

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten goding i fattigmanssilver

Lite stolt över den här riktigt fina skålen. Lite svårt med ljuset just nu. Vad tror ni om ålder?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

den du erstin...min första tanke var tidigt 1100 tal men kom på att det var ju inte rätt grej de va ju ett svärd ja spåna på men 1800 tal är det ju garanterat..vad har dom tryckt i hålet??? det ska väl vara bly från början
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Hallå Äjth,
      Kononfin, argent haché. Hackat silver på skrovlig mässing och gnuggat till tusen. 1800-tal?
      Sällsynta rariteter... so long...

Comment

Men Kimmen.... Det är ju glas med kvicksilver på insidan

Comment

Glömde säga att den är fin

Comment

Jo det är en liten blyplugg i botten. 1800-talet varade i 100 år, kan ngn precisera sig lite

Comment

Fin skål Äjth, ganska svårblåst vill jag säga, som jag skrev på glasrecept om förcilvring så började det väl ca 1850, så sista kvarten på 1800 tror jag.
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Tack Hirvi, hur fick de till den guldiga skålen? det är både silver och guldfärg ju.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                  Tack Hirvi, hur fick de till den guldiga skålen? det är både silver och guldfärg ju.
                  Detta vågar jag inte svara på, dom hade väl både guld och silver,
                  men riktigt hur det var vet jag inte.
                  Hirvi
                  SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Ursprungligen postat av luchur Visa inlägg
                    Men Kimmen.... Det är ju glas med kvicksilver på insidan
                    Hallå Snubben,
                    Där högg jag i sten. Tala är silver, tiga är guld. So long...

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                      Hallå Snubben,
                      Där högg jag i sten. Tala är silver, tiga är guld. So long...
                      Det är lugnt du är förlåten så länge som du inte kallar mig för snubben

Comment

Aj då, Snubben är den den ende som kallat mig Kimmen, nu är det två. So long...

Comment

Working...
                        X