Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En häftig glaslampa eller en förstörd vas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: En häftig glaslampa eller en förstörd vas?

God kväll!
    Är det en lampa från 70 talet eller är det en vas som någon har borrat hål i?
    Tacksam för alla svar =)
    Bifogade filer

Bör vara en lampa och en möjlig producent är Flygsfors. Har haft liknande med etikett.

M.v.h.

Comment

Lampan är 29 cm hög och ca 15 cm i diameter. Jag tänkte på det lilla hålet. Det ser liksom inte så bra ut. Det är därför jag trodde det var ett hemmabygge.

Comment

Ja, säker är jag inte men i regel sitter en liten "plastpropp" i hålet så det är möjligt att man inte lade så mycket krut på att snofsa till det.

M.v.h.

Comment

Här är någon med samma tanke:

http://www.tradera.com/Underbart-vin...1180_114386052

M.v.h.

Comment

Vad ska jag säga? Du är en pärla!!!!! Tack!!!!!!! Det är ju en lampa!!!!!

Comment

Ett nöje!

M.v.h.

Comment

Om du monterar den så är en liten plasthylsa att föredra i sladdgenomföringen.
                Men den här Orreforslampan har klarat sej utan i många år - inte allt för mycket skräp därinne.

(I övrigt är inte denna lampan jämförbar med din. Här sitter en metallplatta med lamphållare och sluter tätt på den runda överdelen av vasen. Sedan en lampskärm därpå. Du får ju gå in i lampan och montera lamphållare där: lycka till med det knåpjobbet!)
                Bifogade filer
                Last edited by Rebello; 2010-08-24, 08:21.

Comment

Tack för tipset!
                  Jag hoppas att jag hittar reservdelar, annars får jag konstruera själv =) Det kan inte vara så svårt...

Comment

Working...
                  X