Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Träbent

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Träbent

En trotjänare som fått nya fot. Inte vackert men funktionellt.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Blev lite full i skratt när jag såg din skål - en nörd till och precis en ...

Fin färg på din, här en med lika fina proportioner och smäcker fot...
    Bifogade filer

Comment

oj då. Antingen var just den modellen väldigt populär eller så var benen särskilt sköra. Eller både/ock. Skämt åsido, din skål hade en ägare som la ner lite extra på att snitsa till det. Kul!
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Hej Äjth och Rolf J!

Träbent tyckte jag var ett roligt ämne. "Man tager vad man haver" sa Kajsa Varg och det tycker jag är ett gott måtto! Man var rädd om sina saker förr och tyckte att det funktionella var det viktigaste, även om det blivit en lite spricka i fasaden. Håller själv mest till på FM-tråden men vill ändå lämna ett litet bidrag som med tiden blivit lite förändrat pga. en liten olycka men fortfarande duger alldeles utmärkt. Jag kan tillägga att lampan används flitigt under de mörkare månaderna av året och fungerar alldeles utmärkt.

Mvh. Birger!
        Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	34,0 KB
ID:	495895

Comment

Jag vill bara meddela att min uppfattning är att träben/plåtben gör vissa föremål mera intressanta för mig.
          Folk kanske inte hade så gott ställt och reparerade därför?
          Släng inget! är en god devis.
          Jag lägger in bilder på 3 reparerade skålar/vaser efter helgen.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Håller med tidigare inlägg, trevligt när tingen får en fortsatt andra chans och speciellt när dom används!

Här ett loppat glas som fått en miljövänlig lagning av bark.
            Bifogade filer

Comment

hemma hos mig bor denna, lockskålen (?) kommer från min farmor som alltid hade godis i den. Vid något tillfälle när jag var liten så var jag eller brorsan för ivrig och den råkade ut för en olycka. När farfar såg hur ledsen jag blev så tillverkade han en träfot till den! kompisarna bredvid kommer från samma hem..
              Bifogade filer

Comment

Working...
              X