Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytillskott ger helhetsintryck

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Nytillskott ger helhetsintryck

Fick med posten idag från Tyskland, konstigt nog inte öppnat i tullen. "Patronen für waffen mit inerten geschoss" stod det på kartongen.

Nåväl, två små slipade bägarglas till min slipade brännvinsflaska.
    Bifogade filer

FD Glasblåsaren

Det är bara att grattulera,det ser pampigt ut! Ingemar N
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

De passade bra in där de hamnade ! Fina glas som skulle vara perfekta till en lite bättre whiskey ! Jag tror att de har noterat ditt namn i tullen, och satt spaning på dig Lars vid det här laget för att se vilka aktiviteter eller antikviteter du hålls med !
      Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Det där är ju precis vad jag skulle ha bredvid min slipade flaska. Fick en gång mail från en vän i Holland som tyckte att jag skulle byta tejp på de försändelser jag skickar utomlands. Jag förstår inte vad det kan vara för fel med att tejpa ihop kartonger med tejp som bla innehåller texten "explosives" . Lite löneförmåner måste man väl ha.

Comment

Glasmassan ser ju mycket trevlig ut, synd bara att den ena hade en spricka eller är det ngt.annat?

Comment

Det högra glaset har en spricka som utgår från en degelbit vid mynningsranden.
            När jag köpte det så gällde det endast ett glas. Det trasiga fick jag i bonus.

Comment

Kul att du tar hem roliga saker till Sverige, tänk nästa generations samlare
              som kommer när vi är borta, dom kommer ha en hel del extra godis att
              fynd runt med här i Sverige tack vare dagens import via internet.

Undra hur det kommer att gå precisera glasföremål om 200år när allt far
              runt jorden ifrån land till land, alla kommer i sitt egna land tro att vissa
              glasföremål är typiskt för just deras land

Comment

Ursprungligen postat av A.F Visa inlägg
                Kul att du tar hem roliga saker till Sverige, tänk nästa generations samlare
                som kommer när vi är borta, dom kommer ha en hel del extra godis att
                fynd runt med här i Sverige tack vare dagens import via internet.

Undra hur det kommer att gå precisera glasföremål om 200år när allt far
                runt jorden ifrån land till land, alla kommer i sitt egna land tro att vissa
                glasföremål är typiskt för just deras land
                När det kulturella får vika för det affärsmässiga uppstår alltid problem på lite sikt. När människor framledes söker sin identitet kan det uppstå problem för den är förlorad i tidigare generationers möjligheter till personlig berikning, på olika sätt. Med andra ord, välstånd är början till slutet. Och vem vill flytta ned i jordhålorna igen, det är nog inte många som ytterst vill ta ansvar för kommande generationer. Inte ens om man är miljöpartist.
                --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Working...
                X