Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasfyndande

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasfyndande

Det var ett tag sen jag handlade ngt, nu sprang jag på ett helt gäng ( 11 st)enkla dricksglas med sandpuntel på en del, en med planslipad botten. 3 st paraplysnapsar med egenheter, en glättesten (grön) grön vas brutet puntelmärke och mkt bottenslitage. Landbergsljusstake tror jag, den blå, korkskruv, alltid bra att ha. 1800-tals glasen kommer från en gammal gård i Västra Götaland, Hunnhult.
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Jag borde kanske addera frågan. Den gröna vasen, jag o harley har likadana, tanken fanns på Ollers o Limmared . Ngn som är mera insatt?

Comment

Kan inte hjälpa till med frågan men ack så fina glasen är

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Jag borde kanske addera frågan. Den gröna vasen, jag o harley har likadana, tanken fanns på Ollers o Limmared . Ngn som är mera insatt?
        Jag har själv en sån grön vas, de är ganska vanliga här omkring. Men Ollers kan inte vara skyldig då dessa är äldre. Jag misstänker att de flesta glasbruken gjorde dessa vaser.

Comment

Du har så rätt Legion, jag tappade huvudet på vägen hem, har varit i farten alldeles kolossalt idag. Glättestenen är jag särskilt glad för.

Comment

Vilket fint stim du hamnat i!
            Söffe

Comment

Gillade skarpt dricksglasen!!!

Comment

Working...
              X