Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Denby Swedish

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Denby Swedish

Kan någon vänlig själ ge mig lite information om ett företag som heter Denby Swedish? Vet absolut ingenting om detta men har sett glas med den etiketten på ebay.

Länken: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...=STRK:MEWAX:IT

Denby Pottery i England har jag hittat, men det gör mig inte klokare.

Tar tacksamt emot all information så att jag får lära mig mer om glas.

Jag har aldrig hört talas om Milnor, som verkar vara företaget. Fann ytterligare ett glas och gjorde en sammanställning. Observera två olika etiketter!

Längre kom de inte på The Glass Message Board...
    Bifogade filer
    Last edited by Kaptenen; 2010-03-07, 18:39.

Comment

Tack för svar Kaptenen.
      Anledningen till den här funderingen är att jag vill härleda de gula glasen till Åseda och Bo Borgström.
      Jag har också glas med etiketten likt den högra och har varit "vansinnigt" irriterad på att jag inte kunnat tyda etiketten.
      Sånt här gör att jag inser min okunnighet om glas och i synnerhet att olika företag sätter på egna etiketter efter "bearbetning".

Comment

Nu har jag hittat en sida med en liten förklaring - som jag hoppas fler kan ha nytta av.

Ett litet glas som säljs som Denby glas men med en förklarande text: Denby
        glassware, 1960s
        Glassware from Denby, who were premier English dinnerware producers. They are still in operation, and popular, but their output in the 1960s and 70s is astonishing for its mass-manufactured arts and crafts appeal. It was then still largely hand-painted. Look for it. The glassware is actually Swedish, designed in footed 'English' shapes and sold under the Denby label. These shapes are no longer produced........
        TK glasses available, many with their original labels.

Jag skall forska vidare i det här tror jag

Comment

Hej igen.
          Lyfter frågan en gång till. Finns det inte någon bland alla er exceptionellt duktiga glaskännare som har träffat på det här tidigare?
          Väntar med spänning på någon ljusning...

Comment

Hej
            Jag är på jakt efter dom gula glasen, har lyckats slå sönder några. Någon som vet var dom finns?

Comment

Working...
            X