Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har jag köpt? Felixgrönt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad har jag köpt? Felixgrönt?

Den här kunde jag inte motstå för sina underbara GRÖNA lyster. Slarvigt slipat puntelmärke. Solid botten, pålagd slinga. Mkt skräp och blåsor. Höjd: 23. Övre diam: 14 cm. Väger ca 1 kilo p.g.a av den solida foten. jag går helt bet på tiden här. Rejält slitage runt botten. Felixgrönt skriver jag i rubriken för det är såhär jag föreställer mig den kulören. Jag behöver input på den här pjäsen. Förra sekelskiftet kanske. Ngn som känner igen den?
    Bifogade filer
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Lägger in en Felixgrön Ollersvas för jämförelsens skull. Jag har aldrig sett Din modell förut så jag vet inte om det är Ollers........ Min ska vara det i alla fall och daterad till 1917.
    Bifogade filer

Comment

om din vas är daterad 1917 så innebär det att den ska vara tillverkad på kosta,,,tycker den ser lite "simpel" ut för att vara en ollers men jag kan ha fel....

Comment

jag har som sagt ingen aning, ngn Ollers-känsla fick jag aldrig men den gröna nyansen startade tanken...

Comment

Ursprungligen postat av Glasmannen Visa inlägg
          om din vas är daterad 1917 så innebär det att den ska vara tillverkad på kosta,,,tycker den ser lite "simpel" ut för att vara en ollers men jag kan ha fel....
          Du har fel, Ollers glas för Kosta till hemutställningen 1917 skulle se "simpla" ut om Du väljer det ordet.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
            Du har fel, Ollers glas för Kosta till hemutställningen 1917 skulle se "simpla" ut om Du väljer det ordet.
            Nu hänger jag inte med i ordväxlingen här.

Comment

Äjth, inlägget är riktat till "Glasmannen". Missade Du honom

Comment

jag funder på om inte din vas äjth är tillverkad på rejmyre eventuellt av monica bratt jag har kollat i min rejmyre katalog och hon har gjort en del med slingrande trådar runt, hittar dock inte din vas men allt är inte med i min katalog, vi får hoppas bekin kikar in han vet
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Tack för ditt inlägg harley. Tror nog den är tidigare än Bratt. Har en uställningskatalog från 1998 kring hennes formgivning men ingenting där som påminner om den här strutformen.
                  Funderar lite över vad ni menar med simpel här?
                  Last edited by Äjth; 2010-03-07, 14:27.

Comment

Ursprungligen postat av prylsnubben Visa inlägg
                    Lägger in en Felixgrön Ollersvas för jämförelsens skull. Jag har aldrig sett Din modell förut så jag vet inte om det är Ollers........ Min ska vara det i alla fall och daterad till 1917.
                    Det var Prylsnubbens gröna vas som Glasmannen kallade simpel (i betydelsen enkel antar jag).

Vackra vaser båda två.

Comment

´jag har 1953 års produktionskatalog och hon har gjort en del som påminner om din vas, och hon har gjort mycket i just den här gröna färgen, om bekin kollar det här så kan han exakt
                      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Jag lyfter upp den här vasen som inte alls är dum eller simpel, jag undrar däremot lite över glasmassan som är så pass oren och hela vasen är sned i våg.

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                          Jag lyfter upp den här vasen som inte alls är dum eller simpel, jag undrar däremot lite över glasmassan som är så pass oren och hela vasen är sned i våg.
                          Vill bara påpeka än en gång att det var MIN Ollersvas som kallades simpel.
                          Inte Din ännu oidentifierade vas Äjth. Oavsett ovanstående tycker jag att färgen och foten på Din och min har vissa likheter.

Comment

Dök på dessa tre...

Comment

Apropå min vas eller? ser inga likheter eller ngt form/färgmönster.

Comment

Working...
                              X