Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är detta?

Jag har en tanke om vad det kan vara, men gummiknoppen är nog för klen till det. Glaskanten är planslipad på den delen som mojängen står på på biden. Varför det? Är det meningen att mojängen skall stå så, eller?

Olle
    Bifogade filer

Ser ut som en amningspump i mina ögon

Comment

Tycker det ser ut att kunna vara en modernare variant på en åderlåtningspump.

Comment

Vi blåste massor med brösttrattar snarlika denna du visar,
        jag talar om början på -60 talet då, gjordes väl tidigare oxå såklart,
        slipningen är väl för att det skall sluta tätt mot bröstet.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Amningspump var vad jag misstänkte, men gummiblåsan trycker ju bättre än den suger, så därför tvivlade jag först på den tanken. På hyllan intill fanns en ganska tunn glastratt med endast en torkad "gummisnodd" runt ändan. Den antog jag vara ett amningsredskap där gummit var en rest efter nåt slags napp. Vissa bäbisar bits är jag informerad om. Hur som helst. Amningspump är nog det rätta svaret och 60-talet känns rätt. Senare gjordes väl det mesta av plast. Jag tackar för svar.

Olle

Comment

bröstpump

Ursprungligen postat av Olle M. Visa inlägg
            Amningspump var vad jag misstänkte, men gummiblåsan trycker ju bättre än den suger, så därför tvivlade jag först på den tanken. På hyllan intill fanns en ganska tunn glastratt med endast en torkad "gummisnodd" runt ändan. Den antog jag vara ett amningsredskap där gummit var en rest efter nåt slags napp. Vissa bäbisar bits är jag informerad om. Hur som helst. Amningspump är nog det rätta svaret och 60-talet känns rätt. Senare gjordes väl det mesta av plast. Jag tackar för svar.

Olle
            det är en bröstpump jag använde en sådan när min dotter föddes på 70 talet

Comment

Working...
            X