Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Liten blå vas med vit kant

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Liten blå vas med vit kant

Dessa har jag undrat över ett tag varifrån de kan komma. Kanske inte ens är svenska? Höjden är ca 8,5 cm och diametern ca 7 cm. Någon kanske har sett ngt. liknande.
    Bifogade filer

dom KAN vara från göteborgs glasbruk men jag vet att en del norska glasbruk oxå gjort liknande + att det finns nytillverkade kopior, vänta och se om kallin och company kikar in dom kan det här bättre än mig
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
      dom KAN vara från göteborgs glasbruk men jag vet att en del norska glasbruk oxå gjort liknande + att det finns nytillverkade kopior, vänta och se om kallin och company kikar in dom kan det här bättre än mig
      Tack så länge

Comment

Dessa kommer från hustruns farmor och hon bodde i Örebro. Fanns det inte ett glasbruk där och vad gjorde de för glas?

Comment

Det enda man med säkerhet kan säga är att det inte är Göteborgs glsabruk. Vilka som senare gjort dem är höljt i dunkel.

Comment

Enl. flera trovärdiga glassamlare ska liknande glas vara gjort vid Glimma. Om det är sant eller inte är svårt att få klarhet i. Men varför inte ? Denna typ av blå glasföremål har varit rätt så vanligt på auktioner i södra Sverige,liksom på nätet på senare år.
            Göteborg är det inte,så där har nog Kallin rätt. I mitt tycke alldeles för simpelt för att vara Göteborgskt !

Comment

Working...
            X