Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig hitta skålen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hjälp mig hitta skålen!

Jag är på jakt efter en skål i sjöstjärneform likadan som den på bilden (alternativt en med bara tre "armar"). Min mamma hade en ärvd sådan skål som jag oturligt nog råkade ha sönder när jag var liten... :/ Någon som har några tips på var jag ska leta? Undrar också vad jag ska söka på för termer/namn om jag ska leta på ebay?
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av LisaMarie Visa inlägg
    Jag är på jakt efter en skål i sjöstjärneform likadan som den på bilden (alternativt en med bara tre "armar"). Min mamma hade en ärvd sådan skål som jag oturligt nog råkade ha sönder när jag var liten... :/ Någon som har några tips på var jag ska leta? Undrar också vad jag ska söka på för termer/namn om jag ska leta på ebay?
    Här finns en bra länk som kan ta dig vidare. Även i Sverige, Eda, gjorde bland annat båtformen. http://www.cloudglass.com/davidson_glass_a_history.htm
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Hej LisaMarie!
      Jag har en sådan skål, men den är ganska liten. Är det någon speciell storlek du är ute efter?
      Bifogade filer

Comment

Sorry, läste lite fort, det var ju skålen med tre, alternativt fyra avdelningar du sökte.
        Du kan söka på e-bay på Davidson glass, pearlline. Mönstret heter War of roses.
        Det finns en ute till försäljning nu, med tre "armar", men den är i oapalin- och uranglas.
        Mvh Simco

Comment

Varför inte karnevalsglas? Eller imitation ala Galle´?

Comment

Tack så jättemycket för hjälpen allihopa! Ska leta på ebay nu på de här termerna Vore verkligen kul om jag kunde köpa en sån skål till mamma, jag vet att hon blev jätteledsen när den gick sönder :/

Comment

Ursprungligen postat av LisaMarie Visa inlägg
              Tack så jättemycket för hjälpen allihopa! Ska leta på ebay nu på de här termerna Vore verkligen kul om jag kunde köpa en sån skål till mamma, jag vet att hon blev jätteledsen när den gick sönder :/
              Kolla in hammaröauktionsverk lot 103272. Där har du en med tre "armar".

Comment

Working...
              X