Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kryddburkar i Glas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Kryddburkar i Glas

Hej

Har sett att det finns Kryddburkar i glas i olika storlekar av sorten REDA samt IDEAL. Någon som vet vad skillnaden är? Är det olika tillverkare? Dom är väl vad jag sett på Tradera i allafall från -50 talet? Jag har en sådan väggfast hylla i köket (alla är av typen REDA) och några börjar bli lite väl använda. Så jag tänkte införskaffa några i bättre kondition.

REDA var nog de som tillverkades i Flygsfors. Går nog endast att skaffa på loppis eller antikt.
    DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
      REDA var nog de som tillverkades i Flygsfors. Går nog endast att skaffa på loppis eller antikt.
      DG
      Tack för svaret LasseC, får söka lite på nätet efter REDA. Vet inte om dom har samma storlek. Såg på Tradera att de sålde alla möjliga varianter samt kallade dem att vara till REDA hylla... Men det är väl inte hyllan som heter REDA?l

Comment

Jag har sett dessa med olika namn: Reda, Bo1 och Kosta, varav alla har olika mått. De är väl mest kända som Reda och därför dras väl alla över samma kant (namn) när de säljs på T.

Comment

Working...
        X