Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärvegods – gråbrun skål på fot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ärvegods – gråbrun skål på fot

Denna skål fanns hos mina farföräldrar när jag var liten. Jag tyckte då att den var ful, men nu på äldre dagar har jag börjat se något fint i den!

Skålen är 19 cm hög och diametern är 24,5 cm. Farmor och farfar var födda i slutet av 1800-talet och gifte sig på 1920-talet.

Känner någon igen min skål?
    Bifogade filer

Känner inte igen den men jag skulle skicka ett mail med bild till Holmegaard och fråga om den kommer därifrån..
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Jag gjorde som Sladden föreslog (tack, Sladden!) - skickade bilden till Holmegaard. Efter några dagar fick jag ett vänligt svar från Rosendahl med uppgift om att min skål inte fanns i deras böcker. De skickade med en länk till www.glashistoriskselskab.dk. Jag har nu klickat och klickat och klickat på alla bilder och vidarelänkade sidor men inte hittat min skål någonstans.

Av en händelse fick jag syn på Ulferics Sandviks-samling (http://www.precisensan.com/antikforu...Sandvik&page=2) och frågar nu om inte någon tycker att min skål skulle kunna komma från Sandvik? Om stilen skulle vara helt fel så stämmer i alla fall färgen!

Comment

Working...
      X