Av en slump hittade jag etiketten på mors lampa i julas...Där stod ju Fåglavik.... Nån kanske kan ge mig lite upplysningar om denna lampa.... När den är tillverkad t.ex
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fåglavik lampa
Collapse
X
-
Inte då! - han spejar på fåglar! tror jag!Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggHan verkar inte ha varit inne sedan nyårsafton.
Han kanske har rest till värmen?
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Fåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
Glasskivorna köptes från England helt släta,
dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Tack så himla mycket för svaretUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggFåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
Glasskivorna köptes från England helt släta,
dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
Hirvi
Comment
-
Oj va kul att se dig här igen Hirvi. Välkommen tillbaka!!!Ursprungligen postat av Hirvi Visa inläggFåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
Glasskivorna köptes från England helt släta,
dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
HirviSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment

Comment