Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fåglavik lampa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Fåglavik lampa

    Av en slump hittade jag etiketten på mors lampa i julas...Där stod ju Fåglavik.... Nån kanske kan ge mig lite upplysningar om denna lampa.... När den är tillverkad t.ex
    Bifogade filer

  • #2
    Var är Hirvi??
    DG

    Comment


    • #3
      Han verkar inte ha varit inne sedan nyårsafton.
      Han kanske har rest till värmen?

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
        Han verkar inte ha varit inne sedan nyårsafton.
        Han kanske har rest till värmen?
        Inte då! - han spejar på fåglar! tror jag!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

        Comment


        • #5
          Han har nog jouren att köra ut grisar

          Comment


          • #6
            Jag lyfter denna frågan om fåglaviks lampan...

            Comment


            • #7
              Fåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
              kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
              Glasskivorna köptes från England helt släta,
              dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
              moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                Fåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
                kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
                Glasskivorna köptes från England helt släta,
                dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
                moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
                Hirvi
                Tack så himla mycket för svaret

                Comment


                • #9
                  Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                  Fåglavikslampa var det ja Lea, jag har ett par styck oxkså,
                  kulan på stången är vattenskränkt och lystrad, ca 1935+-
                  Glasskivorna köptes från England helt släta,
                  dom kupades i en varm ugn här på bruket målades och brändes
                  moterades, det var tydligen en storsäljare många olika modeller
                  Hirvi
                  Oj va kul att se dig här igen Hirvi. Välkommen tillbaka!!!
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

                  Comment


                  • #10
                    Lampor kurant 1942

                    Ny sida!
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                    Comment

                    Working...
                    X