Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ollers ellers?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ollers ellers?

Fick fram en fruktservis under trappan. Assitterna (6 st) är märkta med Elmeetikett. Stora fatet har förlorat sin etikett. Blev lite dålig bild, svårt att fota. Diameter på det stora är 28 cm. Antar att det är Ollers som designat. Ellers?
    Bifogade filer

Jag skulle nog sätta en tjuga på Ollers
    Lasse

Comment

Lasse tror att din tjuga försvann ur din ägo *ler*,,,jaja skämt o sidor....jag är lite osäker på att det är fabror edvin som är pappa till dessa,,,kollade just i 1926 års katalog o där finns dom inte med...jag vet att dom finns med i 1953 års katalog,,,så jag tror att dom är av lite senare årgång....mvh Lasse

Comment

Ursprungligen postat av Glasmannen Visa inlägg
        Lasse tror att din tjuga försvann ur din ägo *ler*,,,jaja skämt o sidor....jag är lite osäker på att det är fabror edvin som är pappa till dessa,,,kollade just i 1926 års katalog o där finns dom inte med...jag vet att dom finns med i 1953 års katalog,,,så jag tror att dom är av lite senare årgång....mvh Lasse
        Jag kan nog avvara den tjugan Skall jag skicka den
        LasseC

Comment

Lasse ,,,spar du den o köp en havanna till nyår

Comment

Den gröna åter under trappan får se om någon vet säkert.
            Fortsatt under trappan i dag. Fick fram en glasservis bestående av ett stort antal glas. Frugan har för sig att det är Ollers. Själv har jag ingen aning. Någon med aning?
            Bifogade filer

Comment

Jag vågar inte svara längre Kan bli av med mera pengar.
              DG

Comment

Rätt och stort tänkt Lasse. Varför förlora pengar på felaktiga svar när man kan bli förmögen på att fråga. Visar en bild på guldgruvan under trappan alldeles efter att jag kommit ut ur trappan. Jodå, Sandvikarna framplockade. Diskas och klareras före uppställning just nu.
                Bifogade filer

Comment

Working...
                X