Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Glasbrist

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Glasbrist

Det var länge sen jag hittade ngt roligt äldre glas, en geléskål med puntelmärke för 15:- var senaste fyndet (Myrorna) och det får väl säges vara en annorlunda fyndplats! det är inte ofta jag hittar ngt i den prisklassen värt att ta med hem.
    Det skulle vara underhållande och trevligt att se om ni andra hittat ngt roligt att visa.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

I slutet på nov. hittade jag den här skålen och betalade en guldpeng. (har visat den tidigare).
    Bifogade filer

Comment

Den var härlig, har inte varit inne på forumet så mkt den sista tiden och därför missat denna. Hur stor är den, ser ut att hålla minst en liter!
      Lägger in bilden på geléskålen. Den har mkt klarglasmassa, aningen i gulton med en fin pärla inuti i botten.
      Bifogade filer
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Geléskålen är jätteläcker Min skål väger minst ett kilo och rymmer nästan två liter.

Comment

Den här var jag bara tvungen att ta med mej hem.
          Bifogade filer
          I’m a real mean bitch!

Comment

Grattis till en underbar skål,,,krams

Comment

Tack Lasse, jag blev superglad när jag hittade den, jag har inte sett någon sådan Kosta skål tidigare.
              I’m a real mean bitch!

Comment

mysigt när man kan hitta sånna alster...har lite boda kataloger som väntar på dej

Comment

Appropå brist

Ser ni något intressant på denna auktion? bilderna är väl inte de bästa och en salig blandning. Men det brukar vara bra priser, så jag får väl gå o känna på sakerna den 27.
                  Rubus
                  ________________________________________________________________________
                  "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                  så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                  Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

det vitmålade bordet med dom korslagda stävorna som är en typ av bockbord om det ser lika intressant ut under,och den gröna ljuskronan som ser ut som den kan vara från ystad eller stjärnmetall,och tavlan med örnarna den såg riktigt intressant ut
                    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                      det vitmålade bordet med dom korslagda stävorna som är en typ av bockbord om det ser lika intressant ut under,och den gröna ljuskronan som ser ut som den kan vara från ystad eller stjärnmetall,och tavlan med örnarna den såg riktigt intressant ut
                      Intressant Harley; få se om nån annan pesare tycker något.
                      Rubus
                      ________________________________________________________________________
                      "Även om man alltid kunde ha gjort något annat än det man gör,
                      så innebär detta inte att det andra automatiskt skulle vara bättre, eller?
                      Då måste man ju nedvärdera nuet."

Comment

Bilar och anitikviteter, härlig kombination.........

Bild 18 två ljusstakar i glas och bild 98 ett bullfat på fot skulle jag kunna tänka mig när det gäller glasutbudet.

Comment

Skrivpulpeten i slutet blev jag nyfiken på och så förstås kartongen med gamla böcker.
                          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

God Jul

Glasbrist? Inte på vårt julbord, men någon riktigt trevligt snapsgals kan jag inte duka fram. Selterglaset med sina fina oliver ser ut att vara från tiden men jag känner på mig att dom är 1900-tal. So long..
                            Bifogade filer
                            Last edited by Kim von Platen; 2009-12-22, 08:42.

Comment

Var god skölj...

Spar på disken för gamla glas kör man inte så gärna i maskin och på julafton får jag alltid ta hand om disken. So long...
                              Bifogade filer

Comment

Working...
                              X