Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tomteglas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Tomteglas

    Loppade i dag ett glas h11cm, diam8cm, tomten och God Jul i emalj. Svensk eller?
    Bifogade filer

  • #2
    Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
    Loppade i dag ett glas h11cm, diam8cm, tomten och God Jul i emalj. Svensk eller?
    Jo de torde vara svenska. Tomtemodellen förekommer på väldigt många tomteglas man finner här hemma. från Jugendtiden och framemot -40-talet skulle jag säga.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Tack Äjth tiden kan nog stämma. Puntelmärket är slipat. Bilder tagna i dagsljus.
      Bifogade filer

      Comment

      Working...
      X