Loppade i dag ett glas h11cm, diam8cm, tomten och God Jul i emalj. Svensk eller?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tomteglas
Collapse
X
-
Jo de torde vara svenska. Tomtemodellen förekommer på väldigt många tomteglas man finner här hemma. från Jugendtiden och framemot -40-talet skulle jag säga.Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggLoppade i dag ett glas h11cm, diam8cm, tomten och God Jul i emalj. Svensk eller?Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment