Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal glaslampa, vad kan detta vara?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gammal glaslampa, vad kan detta vara?

Denna lampa inköptes begagnad av släktingar till min mormor i Östersundstrakten (tror jag) för ca 60 år sedan och var väl gammal redan då. Nu undrar jag hur rädd jag behöver vara om den, och är förstås nyfiken på närifrån och varifrån den kan vara.

All hjälp uppskattas, tack!

(Den sista bilden visar upphängningsdelen som ska sitta mellan lampan och taket.)
    Bifogade filer
    Last edited by HenningS; 2009-10-25, 17:42.

Jag kanske skulle lagt denna under Belysning och Möbler övrigt?

Comment

Kan inte mycket om detta men tror de kallas för månskenslampor, brukar kosta några tusen på auktion och ja, jag tycker du ska vara rädd om den. Sätt upp den någonstans och njut av en vacker lampa!
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
        Kan inte mycket om detta men tror de kallas för månskenslampor, brukar kosta några tusen på auktion och ja, jag tycker du ska vara rädd om den. Sätt upp den någonstans och njut av en vacker lampa!
        Tack! Den verkar massproducerad, inte finaste hantverket, men omgjord för elektricitet senare, så rätt gammal i alla fall. Den är förfärlig och passar jättebra i min hall.

Comment

Hej HenningS!
          Kan du sende meg en e-post på odd-ragnar-thorkelsen@hotmail.com
          Dette her kan være vanskelig for meg.

Odd Ragnar

Comment

Hej Odd-Ragnar, om du trycker på Hennings namn så kan du skicka ett privat meddelande till Henning, då får han det på mail, ifall han inte är här och läser så ofta. Lycka till.
            Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.

Comment

Viol

Å, tusen takk for tips Viol.

Jeg er ikke så veldig god til dette.

Mvh.
              Odd Ragnar

Comment

Working...
              X