Liten trevlig tunna utan lock, men med övervikt kant. Rått puntelmärke. Liten trevlighet, men till vad. Det stod stiftpennor i den när jag fann den.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Handblåst men till vad?
Collapse
X
-
Ja men den saknar lock, tryckte man dit en kork kanske? som med tiden luktade bäver?Ursprungligen postat av UncleSam Visa inläggSenap
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Här du Äjth!
Hittar den i kuranten 1902, tre olika storlekar,
dom första siffrorna du ser är rymd i gram,
snarlik den jag hittade som jordfynd nere vid bruket,
inga lock till den, vilken storlek har du?
Priserna äro beräknade fritt Foglaviks jernvägsstation eller Göteborg.
Pris per 100st
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Comment
-
10.5 cm hög. Få se om jag kan hitta din gröntonade Lasse C. Här är länken du sökte lasse. http://www.precisensan.com/antikforu...ght=senapsburkUrsprungligen postat av Hirvi Visa inläggHär du Äjth!
Hittar den i kuranten 1902, tre olika storlekar,
dom första siffrorna du ser är rymd i gram,
snarlik den jag hittade som jordfynd nere vid bruket,
inga lock till den, vilken storlek har du?
Priserna äro beräknade fritt Foglaviks jernvägsstation eller Göteborg.
Pris per 100st
HirviLast edited by Äjth; 2009-10-13, 12:56.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment