Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"EDA the Eagle"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• "EDA the Eagle"

Så det var från de värmländska skogarna han stal smeknamnet den gode backhopparen, jag trodde det mest var skidskyttar i västra värmland.

I varje fall så kan det vara en av de snyggaste loggorna jag sett på länge. En sejdel med metallock, fin massa...men den hade jag nog lämnat kvar om det nu inte var för botten, snacka om toppen. Rättvänd endast från insidan.
    Bifogade filer

Lyfter upp denna en backhoppardag som idag. Var örnen Edas logga, jag har inte sett den som märkning förut..

Comment

Detta märke användes på pressglas från 1890.

Comment

Fåglavik the Eagle"

AM Andersson på Fåglaviks Glasbruk & Brukspatron på Eda var väl lite släkt, dom hade väl lite affärer ihop,Foglaviksetiketten tandad som ett halvt frimärke ca 1910 med en örn på,och Eda med en örn-loggo i glaset? bara en fundering runt örnarna. Ingemar N
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Kul att få veta. Oftast är ju märkningar på pressglas relativt svåra att hitta pga att det ofta är mycket mönster på alstren. Denna är ju ganska framträdande

Comment

Tror ni inte att Örnen skall symbolisera Värmlands landskapsvapen?

Comment

Örnetikett

Tänkte visa Fåglaviks Glasbruks första etikett,en släkting till mig vid denna tid hade lagt undan den, den är ju som papper så den försvann väl vid första disken, jag har bara sett denna! Hirvi Klickar på (hantera bifogade filer) men det händer inget?
              Last edited by Hirvi; 2007-01-19, 19:20.
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

ett försök
                Bifogade filer
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

funkar för mig! kanske nåt fel hos dig?
                  Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Skålen var fin Ejth! Det bara blinkar till när jag klickar på, hant bif fil. Hirvi

Comment

Örnetikett

Hirvi lyckades inte lägga in bilden på etiketten från sin dator så jag gör det åt honom.
                      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av vimb18 Visa inlägg
                        Hirvi lyckades inte lägga in bilden på etiketten från sin dator så jag gör det åt honom.
                        Good work!
                        Tack.
                        Gud gjorde några perfekta huvuden,
                        resten satte han hår på.

Comment

Working...
                        X