Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vem har designat glaspjäserna & vad ska de användas till?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vem har designat glaspjäserna & vad ska de användas till?

Hejsan!

Undrar om ngn vet vem som designat dessa glaspjäser, när de designats samt vilket land formgivaren härstammar ifrån...

Vad är de ämnade att användas till? Är det ett serveringsfat, två dricksglas, en tändstickshållare samt ett askfat?

(Har sett liknande glassaker i retro-/vintagebutiker. Är de populära på nytt?
    Är oxå lite nyfiken på ifall denna typ av glassaker brukar vara värda ngt samt vad som spelar in gällande värdet?)

Mvh
    emme
    Bifogade filer

Ursäkta emme, men de vetefanken om du inte tar sämre bilder än jag gör
    Det gröna fatet ser ut att vara ett fat av Edvin Ollers, möjligtsvis Elme glasbruk. Mönstret är typskt. I övrigt vet jag intet.

Comment

Tack

Tack så mkt för ditt svar! Blev så glad att nån svarade!

Hihi, ja nån fotograf är jag knappast ... o så hjälper det inte att man bara har en gammal mobilkamera att tillgå...)

Vet du möjligen vad man ska använda glaspjäsen, som har en tändsticksask på, till?

Provade att ta några bilder på sakerna var för sig nu. Dock blir det inte bättre än så här med undertecknad som fotograf med gammal mobilkamera i handen

Mvh
      emme
      Bifogade filer

Comment

Glömde i förra svaret önska dig välkommen hit till PES.Det blå askfatet vet jag inget om. Det gröna större fatet är som sagt formgivet av Edvin Ollers. Det med tändsticksasken är nog ett askfat med plats för asken. Sen tror jag att det är två vaser du har, anonyma för mej.

Comment

Tack... och ett stort tack för all info!

Mvh
          emme

Comment

Working...
          X