...hittade jag flera olika under veckan som gick. Har beställt boken om Herbert Felix, Konservkungen, men i väntan på den passar jag på att fråga om ngn känner igen de här Felix-glasenoch vet vad som fanns i dem? Ett av dem har en barndekor på. JW står i botten på ett annat glas som väl säkert innehållit ngt ätbart och jag undrar vad? Till sist ett glas från slottssenap, äntligen sprang jag på ett som har etiketten kvar. Glasen ser vi väl alla av och till på loppisar, men nu kan ni som inte visste, se hur det såg ut då det bekom sig. Locket saknas fortfarande...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Förpackningsglas
Collapse
X
-
Glaset till höger är från Limmared, det är även märkt Ollers i botten. Det andra glaset m. etikett är omärkt, men det är möjligt att även det är från Limmared.Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inläggSlotts senaps glaset är tillverkat vid Limmareds glasbruk och är formgivet av Edvin Ollers.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Bra, då är detta utrett! Kvarstår de två andra glasen. kanske främst det som är märkt JW. Eftersom det andra är Felix (efter Herbert felix) finns det kanske ngn Johan Winner????Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inläggÄven det vänstra glaset är tillverkat vid Limmared och är formgivet av Oller, dessa är dock inte märkta i relief som det högra.
(Winborg)
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Vet inte alls, antar alla fall att det inte har något med Theodor Winborg att göra - men jag sett väldigt snarlika senapsglas, tror det står några här ute i förrådet i Leksand, men de är märkta med ett Surte-S och tre stjärnor. Samma refflade kant.
Comment
-
FBQ jag vet vilka glas du menar, men det var detta med JW, som jag inte sett tidigare, ska däremot INTE dra ihop det med Winborg! (än)Ursprungligen postat av FBQ Visa inläggVet inte alls, antar alla fall att det inte har något med Theodor Winborg att göra - men jag sett väldigt snarlika senapsglas, tror det står några här ute i förrådet i Leksand, men de är märkta med ett Surte-S och tre stjärnor. Samma refflade kant.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment