Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höglund Karaff, skepp i botten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Höglund Karaff, skepp i botten?

    Hej, hittade idag en fin Höglund karaff på loppis. Den har etikett och är signerad H178 ca 27cm hög. Det skumma är att det är ett segelskepp i botten av flaskan som jag aldrig har sett på någon innan. Måste ju vara någon som har etsat dit den efteråt eller vad säger ni? Drar det ner värdet på den eller har det kanske ingen större betydelse? Vad tror ni värdet ligger på?

    Tack och bock.
    Bifogade filer
    ---------------------
    Mvh Andreas Sandö

  • #2
    Ursprungligen postat av sandö Visa inlägg
    Hej, hittade idag en fin Höglund karaff på loppis. Den har etikett och är signerad H178 ca 27cm hög. Det skumma är att det är ett segelskepp i botten av flaskan som jag aldrig har sett på någon innan. Måste ju vara någon som har etsat dit den efteråt eller vad säger ni? Drar det ner värdet på den eller har det kanske ingen större betydelse? Vad tror ni värdet ligger på?

    Tack och bock.
    Tänker osökt på det skepp som finns på Explorer-flaskan!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
      Tänker osökt på det skepp som finns på Explorer-flaskan!
      Explorerskeppet är ett drakskepp. Det är en kogg som är avbildad i botten på höglundflaskan.
      Gissningsvis handlar det om en märkning för en företags- eller föreningsgåva.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

      Comment


      • #4
        Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
        Tänker osökt på det skepp som finns på Explorer-flaskan!
        Det var det första jag tänkte på också.

        Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
        Explorerskeppet är ett drakskepp. Det är en kogg som är avbildad i botten på höglundflaskan.
        Gissningsvis handlar det om en märkning för en företags- eller föreningsgåva.
        Ja så kan det säkert vara. Fantastiskt att du ser vad det är för skepp också...pluspoäng till dig!

        Någon som vet när den är gjord?
        ---------------------
        Mvh Andreas Sandö

        Comment


        • #5
          Ursprungligen postat av sandö Visa inlägg

          Någon som vet när den är gjord?
          Koggen eller flaskan?
          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
          Konfucius

          Comment


          • #6
            Ursprungligen postat av Ballonggreven Visa inlägg
            Koggen eller flaskan?
            Hehe, när vi ändå är i farten kan vi ta årtal på skeppet också.
            ---------------------
            Mvh Andreas Sandö

            Comment

            Working...
            X