Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

S. k. rastarbeten.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• S. k. rastarbeten.

De är mellan 15 och 19 cm långa, tre i brunt gammaldags buteljglas och två i något senare grönt vichyvattenflaskglas. Bevisligen gjorda vid Årnäs buteljglasbruk. Med lite fantasi ser de ut som mycket enkelt gjorda bilar.

Inget slitage men däremot någon liten skada och en har några matta fläckar. Jag tror att spåren finns för att knyta fast grejerna med, kanske är det nätsänken eller varför inte någon slags vikter eller lod? Inte lätt att veta, orsaken till utlägget är naturligtvis en förhoppning att någon besitter kunskapen vilket skulle vara väldigt roligt att i så fall få ta del av.
    Bifogade filer
    --I de blindas rike är den enögde kung.--

Kanske lite stora att ha till att lägga smörkniven på, annars är ju formen ganska bra för det.

Comment

Lite mer från samma ställe.
      Bifogade filer

Comment

Jag tror nästan inte mina ögon.
        Det var verkligen roliga saker.
        Askkoppar och konstiga flaskor verkar ju klart men första bilden är fortfarande oklar.

Comment

Ljusstakarna var av det lite ovanligare slaget.

Jag tror den första bilden är smörknivställ.
          Men man vet ju aldrig.

Här kommer en liknande men i form av en kvinna.
          Bifogade filer
          Last edited by Lars Kallin; 2006-08-25, 20:09.

Comment

Smörknivställ ser onekligen liknande ut, men i mina objekt är spåren för breda varför kniven inte ligger kvar utan välter åt sidan. Men det kanske är sådana i alla fall fast tillverkaren inte gjort dem riktigt?

Comment

Kallins glasbit ser ut att vara en kvnna formive av Höglund, även samma blå nyans man sett flera av hans alster från Boda i.LS´s klumpar ska no vara kopior på Ahlgrens bilar
              Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ha ha, jag kallar dem i fortsättningen för Ahlgrenare.

Comment

För att citera Hirdvall i Beck "franskt junk". Jag menar den jag lade in bild på.

Denna handlade jag idag.
                  Den som är mekaniskt intresserad ser att man använt en sexkantsskallad bult med spår för att dekorera runt kanten.
                  Bifogade filer

Comment

Working...
                  X