Köpt denna glasburk på loppis igår. 31cm hög,massa blåsor å bubbligt glas,är formblåst ser de ut som jättefin tycker jag å har tänkt ha skorpor i den.Men nu finns de inget lock på den å undrar så vad för lock de varit, är 2 tappar på sidorna,kan de vart ett patentlock i porslin på den? unrar med vad den använts till.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad för lock?
Collapse
X
-
eje5666 jag har några såna burkar OCH lock som jag använder till lite olika saker. Det finns olika typer av lock. En modell går utanpå och en annan innanför. Svårt att förklara. Tog ett par bilder så får vi se om du förstår bättre. Man använde burkarna till att konservera i. Gummibanden tätade och stålbandet förslöt. Minns burkarna som stod i källaren fulla av saker min mamma konserverat
Comment
-
jo sådana konserveringsburkar har jag med,har ätit hemkonsreverat med som barn,Mor hon konservera hela grisen i burkar förutom fläsket som hon salta ner i en träbalja,de blev så salt så de gick knappt å äta. De finns inget så gott som plommonkompott som är konserverat på sånt sätt. Denna burken jag har tycks ha nåt konstigt lock.
Comment
Comment