Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få bort bruna fläckar i en vas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Få bort bruna fläckar i en vas?

Hej

Har en smal vas som jag inte får ner så mycket i för att göra rent. Vasen är nyligen införskaffad och jag ser att det är två rostbruna små fläckar på insidan en bit ner i vasen. Gissar på att det är blomsterstjälkar som legat emot alltför länge och lämnat två rostbruna knappnålsstora fläckar med svans neråt.

Finns det något som man kan ha i för att lösa upp fläckarna? Kan gnugga lite på dem men känns som de inte velat lossna.

Har testat vatten + diskmedel och cilitbang + vatten och gnugga lite på det efter.

Tacksam för tips
    /Andreas

Ursprungligen postat av Bloodmoon Visa inlägg
    Hej

Har en smal vas som jag inte får ner så mycket i för att göra rent. Vasen är nyligen införskaffad och jag ser att det är två rostbruna små fläckar på insidan en bit ner i vasen. Gissar på att det är blomsterstjälkar som legat emot alltför länge och lämnat två rostbruna knappnålsstora fläckar med svans neråt.

Finns det något som man kan ha i för att lösa upp fläckarna? Kan gnugga lite på dem men känns som de inte velat lossna.

Har testat vatten + diskmedel och cilitbang + vatten och gnugga lite på det efter.

Tacksam för tips
    /Andreas
    Prova med att försiktigt värma vasen i ljummet vatten. Därefter häller du i kaustiksoda och ljummet vatten.
    Låt stå över natten. Därefter tar du vatten och diskmedel igen. Sedan kan du ta kallt vatten och grovsalt, skaka utav hundan, det ger en mild slipeffekt utan att repa.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Working...
    X