Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pressglasburk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Pressglasburk

Det blev även denna på gårdagens loppis.
    Känd från Karlskoga tidning
    Tillverkad av Portieux frankrike. Intevjuad av journalist precis efter köpet.
    Ganska läcker i sin babyblå färg.
    Bifogade filer

Det där får du nog förklara, iallafall inköpet och varför den intervjuades. Annars var den en udda variant som jag inte har sett förrut.
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag skrev nog lite otydligt. Det var jag och inte burken som blev intervjuad
      Det var en hel massa folk på loppisen och Karlskoga tidning hade skickat en representant för att bevaka detta jippo. Jag blev utvald av journalisten av någon anledning.
      Burken är stämplad, jag är lite svag för stämplat pressglas, det var därför jag köpte den.
      Bifogade filer

Comment

Kul.
        Hur stor är den?

Comment

12 cm bred och 13 cm hög till hänkeln.

Comment

Webb-TV? Kan någon länka?

Comment

Du är nog en riktig linslus Kallin

Comment

Saxat från nätupplagan "En som var på loppisen för att fynda var Lars Kallin.

– Jag har hittat en prästglasskål från Potieux i Frankrike. Det är en speciell typ av skål som jag har velat ha, säger Lars Kallin"

Men Kallin, visst vet väl du att det heter Press, inte Präst

Inte många rätt i den meningen egentligen, men jag gissar att det kommer ordagrant från Kallins mun för att försvåra letandet för andra........

Comment

Som sagt, det var inte många rätt där

Comment

Working...
                  X