Kunde inte motstå den här karaffen med sitt glas i ett mönster som framhäver den blå färgen så skönt. Brutet puntelmärke på glas o karaff.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blåst i form karaff o glas
Collapse
X
-
Vad tror du om åldern Sladden?Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggDom där är fina!
Har själv bara sett utan glas. Men spaning pågår....Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Jag har också en likadan karaff utan glas fast min är grön. Jag kan ju passa på att fråga om den gråmatta "beläggningen" som min har på insidan nära botten. Det är inte "spindelvävsmönstrat" (glassjuka) utan en jämnt grå "beläggning" som jag inte lyckats få bort. Vad är det?
Olle
Comment
-
det skulle kunna vara kalkbeläggning, svårt utan bild.Ursprungligen postat av Olle M. Visa inläggJag har också en likadan karaff utan glas fast min är grön. Jag kan ju passa på att fråga om den gråmatta "beläggningen" som min har på insidan nära botten. Det är inte "spindelvävsmönstrat" (glassjuka) utan en jämnt grå "beläggning" som jag inte lyckats få bort. Vad är det?
OlleSyn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Jag vill åtminstonde ha den till 1800-talets fjärde kvart, kanske lite tidigare.Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggVad tror du om åldern Sladden?
Men du vet ju hur det är när man tror/vill. Kan slå fel på 75-100 år
Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment