Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite vårnytt.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Lite vårnytt.

Alltid kul att plocka från lite från skåpen. Denna vårvinterdag fick det bli lite halvmodernt. Tillhör den kategori som ständigt går och plockar och förändrar.
    Bifogade filer

Oj, wow. Ditt hem verkar vara något alldeles extra!

En fråga; Varifrån kommer de svarta vaserna/urnorna? Jag har fingrat på en likadan som den du har i främre raden, nr 2 fr vänster....så läcker!
    Så är det.

Comment

Den pressade skålen på fot till vänster ser rolig ut, vad är det för något?

Comment

dom två den gröna och lila som står framför dom läckra elmevaserna vad är det för något?
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Den blanka svarta vet jag faktiskt inte. De övriga svarta är Elme Lalique. Kommer inte ihåg just nu av vem men det är inte Ollers.
          Den grå plockades fram mest för att fylla ut hörnet. Vet inte av vem eller var. Är inte säker på den lila och gröna men det lutar nog åt Elme.
          Bifogade filer

Comment

Spännande färg den där gråa, vet inte om jag sett den förut. Liknar kanske grundfärgen i de melerade, "tuggadkolafärgade" sakerna bla från Glimma.

Comment

Snyggt!!!

Comment

Den grå gillade jag Övriga också snygga Tycker att det liknar Ollers och Elme.
                DG

Comment

Ursprungligen postat av Ulferic Visa inlägg
                  Den blanka svarta vet jag faktiskt inte. De övriga svarta är Elme Lalique. Kommer inte ihåg just nu av vem men det är inte Ollers.
                  Den grå plockades fram mest för att fylla ut hörnet. Vet inte av vem eller var. Är inte säker på den lila och gröna men det lutar nog åt Elme.
                  Det var nr 3 fr vänster jag menade (såg inte ens den grå - trodde det var tenn!) Elme lalique alltså, intressant! Har gått och sneglat på en sådan i en antikaffär men den var för dyr för mig - jakten fortsätter!
                  Så är det.

Comment

Detta e väl en likdan som dina Ulferic..kanske nåt för dig då Anna? http://www.tradera.com/Vacker-vas-i-...ktion_86604490

Comment

Den grå är ELME men inte Ollers. Den lila och gröna är också från ELME.

Comment

Den grå skålen från elme heter triumf

Comment

Ursprungligen postat av KrB. Visa inlägg
                          Den grå är ELME men inte Ollers. Den lila och gröna är också från ELME.
                          Har snubblat över en gul blomkula, likadan som den lila o den gröna. Vet du ngt om formgivare?
                          Gud gjorde några perfekta huvuden,
                          resten satte han hår på.

Comment

Hallå Motala.

Öppettider?

So long....

Comment

Ursprungligen postat av Kim von Platen Visa inlägg
                              Hallå Motala.

Öppettider?

So long....
                              Nu fattar jag inget
                              Motala är öppet dygnet runt. Men varför i hela friden vill du dit?
                              Gud gjorde några perfekta huvuden,
                              resten satte han hår på.

Comment

Working...
                              X