undrar över den här vas/flaska det sitter en etikett som jag inte lyckas se vad det står på den är ju ruskigt ful men det är lite bubblor och lusor i glaset så det verkar ju vara lite ålder på den den är ca 18 cm hög och ca 9.5 cm i diameter i botten är det någon som har någon ide?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
grön fuling?
Collapse
X
-
det var som tusan ballonggreven då får jag nog omvärdera den gröna fulingen, tackarUrsprungligen postat av Ballonggreven Visa inläggHär har du en tråd om din karaff som ursprungligen innehållit likörextrakt från Saturnus:
http://www.precisensan.com/antikforu...ead.php?t=7707behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Pssst! Det finns källor som säger att Edvin Ollers designat. Fast det skall vara en propp också. Den ser ut som en uppochnedvänd flaska. Den innehöll extraktet som skulle blandas med spriten.Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
psst. sladden det var inte absint?Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggPssst! Det finns källor som säger att Edvin Ollers designat. Fast det skall vara en propp också. Den ser ut som en uppochnedvänd flaska. Den innehöll extraktet som skulle blandas med spriten.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Denna sidan kan du se knoppen på flaskan.Personligen tycker jag den inte är en fuling. http://www.precisensan.com/antikforu...immared&page=2Ursprungligen postat av harley Visa inläggundrar över den här vas/flaska det sitter en etikett som jag inte lyckas se vad det står på den är ju ruskigt ful men det är lite bubblor och lusor i glaset så det verkar ju vara lite ålder på den den är ca 18 cm hög och ca 9.5 cm i diameter i botten är det någon som har någon ide?
Comment
-
Jag tror det berodde på flaskans innehåll hur proppen såg ut.
På den andra tråden har innehållet varit julglögg och då behövdes ju ingen smaktillsats. Därför ingen "Flaskpropp" med essensinnehåll. Utan Rudolfs julröda nos passade finfint.
Flaskorna för likör såldes nog tomma, spriten fick man fylla i själv tillsammans med essensen från "flaskproppen".
Jag tycker det är en ganska tjusig flaska, speciellt när den har "flaskproppen".Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
Comment