Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

liten mugg med skarp puntel

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• liten mugg med skarp puntel

Fyndade denna idag! Den är kanske åtta centimeter hög och i gröntonat glas.
    Min första tanke var att det är en tomtenisse i sigillet men lite ser den ju också ut som john blundarna gjorde på 60 & 70-talet. Jag vet inte...

Hittade det skarpa puntelmärket under prislappen när jag kom hem och skulle diska! Oftast brukar jag ju lyfta innan köp men det slog mig inte ens in att den skulle ha det.. Nåväl, lite rolig överraskning..

(Hoppas att det inte är en tomte så att jag kan ha den hela året..

Den känns ju lite Höglund men jag vet inte! Vad säger ni?
    Bifogade filer

Ölmugg tror jag

Hej Fia

Klart det är en sejdel du ska dricka jul öl ur, och inget annat

Tillan

Comment

men den är ju så liten!

Comment

Ursprungligen postat av SophieBirkén Visa inlägg
        men den är ju så liten!
        Står den på ett upp och nervänt glas, så är det nog en glöggmugg med en tomtenisse på.
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

absolut mycket möjligt att det är en glöggmugg! tycker dock att den är lite för stor men det beror kanske på hur mycket glögg man dricker.. men då vill jag ju ha fler!

Comment

Glögg är starkt tänk på det, mäen ...det går alltid att fylla på ;o) fel tid bara

Comment

Varm punsch till ärtsoppan.

Comment

jaaa... det låter ju bra!

Comment

Vilka bra bilder du lyckats ta SophieBirkén!

Comment

Kanske lilla My i Mumindalen, det kom från TV soffan bakom mig,
                    kanske Finland
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

håh som äkta mumintok vore det ju toppen men jag tror aldrig att lilla my har porträtterats så..

Comment

Troligare är den till glöggen, puntelmärket ser så mjukt ut,
                        kan vara värmt med gaslåga i hyttan när den knackats av,
                        gasbrännare i hyttorna är ju vanligare dom sista 30 åren.
                        Hirvi
                        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

känns inte så mjukt, men uttrycket kanske inte syftar bokstavligen? kanterna är vassa på märket men det är väldigt platt...

nåväl, då kommer jag ha en väldigt fin glöggmugg i fickan hela nästa jul då alltså!

Comment

Jag tyckte nog att han liknar john Blund. Då kan du använda den varje kväll om du vill

Comment

Ursprungligen postat av Lars Kallin Visa inlägg
                              Jag tyckte nog att han liknar john Blund. Då kan du använda den varje kväll om du vill
                              haha! till glögg då?

Comment

Working...
                              X