Undrar vad dessa glas använts till? Den stora gröna ser ut som ett lampglas med de två andra, grön och klarglas, vet i rackarn. De klara har ingen övervikt kant, skarven följer en liten bit upp på kanten men inte hela vägen. Koppglas tänkte jag först men nä...de är för tunga. Mitt redigeringsprogram krånglar varför bilderna är oskurna.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Blandat glas
Collapse
X
-
Det ska vara en ståltråd lindat runt kanten för upphängning! Ett ljus i ska det också vara, julgranslyktor tror jag de kallas. Vanligt i USA där en hel del samlar dem.Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Tingeling; är det de klara du menar, skojar du? ska det vara lyktor. Krångligt!
Har fått dem från ett gammalt hem så jag trodde nog de var gamla i synnerhet som jag kände de som byggt upp hemmet. När i tiden användes de som lyktor? Även nu?
Gällande den lilla gröna, vad kan den ha varit till, har flera stycken och även i lila färg.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Det är de 2 översta gröna som jag avser, har aldrig sett några i klarglas. Mina är nedpackade i jullådorna annars kunde jag visa de olika färgerna och modellerna som finns. Ska jag vara ärlig har jag aldrig använt dem.....Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
Comment