Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karaffer utan historia bakom?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Fråga: Karaffer utan historia bakom?

Har en del karaffer som både är arvegods och loppisfynd. Vet dock ingenting alls om glas och undrar därför om någon av er vet något om karafferna? Tidsepok, kanske tom vem som gjort dem?

Sambon har druckit upp det mesta av innehållet , i vanliga fall brukar de vara välfyllda och jag föredrar dem faktiskt med innehåll, de ser så vackra ut då.
    Bifogade filer

Ursprungligen postat av Giggan Visa inlägg
    Har en del karaffer som både är arvegods och loppisfynd. Vet dock ingenting alls om glas och undrar därför om någon av er vet något om karafferna? Tidsepok, kanske tom vem som gjort dem?

Sambon har druckit upp det mesta av innehållet , i vanliga fall brukar de vara välfyllda och jag föredrar dem faktiskt med innehåll, de ser så vackra ut då.
    Längst fram till vänster torde komma från Hovmantorps glasbruk, ca 1930-tal.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
      Längst fram till vänster torde komma från Hovmantorps glasbruk, ca 1930-tal.
      Jag har sett glas med liknande mönster och färg, gjordes de i en hel serie eller är det bara så att detta mönster var populärt på 30-talet?

Edit: På denna finns det även silverstämpel på halsen.

Comment

Working...
      X