Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Är detta en Solflaska? - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta en Solflaska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Är detta en Solflaska?

Har nu tagit hem denna vas, som jag har haft på ett loppis, men tyckte att den var nog för dyrbar att vara där. Kan det vara en Solflaska av Helena Tynell? Den är väldigt tung, och bullig, slät på baksidan, inte som på de solflaskor som jag har sett att de är "intryckta" i mitten. Ev kan det vara kristall, för den är så tung.
    Höjd 13 cm

Är det någon som vet, skulle bli jätteglad, Tack!
    /MargarethaJ
    Bifogade filer

Kan ingenting om solflaskor, men mönstret påminner nästan mer om en präskrage än en sol. Söt var den iaf.
    ---------------------
    Mvh Andreas Sandö

Comment

Ursprungligen postat av MargarethaJ Visa inlägg
      Har nu tagit hem denna vas, som jag har haft på ett loppis, men tyckte att den var nog för dyrbar att vara där. Kan det vara en Solflaska av Helena Tynell? Den är väldigt tung, och bullig, slät på baksidan, inte som på de solflaskor som jag har sett att de är "intryckta" i mitten. Ev kan det vara kristall, för den är så tung.
      Höjd 13 cm

Är det någon som vet, skulle bli jätteglad, Tack!
      /MargarethaJ
      Nej, detta är inte en solflaska av H. Tynell.
      Googla på nätet eller använd vår egen sökfunktion och sök på Solflaska så finner du säkert en.
      Här hittade jag en genast: http://www.precisensan.com/antikforu...ight=solflaska
      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Har frågat på en likadan flaska här för längesedan, utan svar:
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Jag har sett solflaskor, hållit i dem, läst om dem på nätet, Men jag kan tycka att den är liite lik, fast den är bullig, altså, inte intryckt i mitten.
          Jag håller med, den är fin ändå...
          /MargarethaJ

Comment

Det har gjorts solflaskor i kristall, tunga rackare tror de väger närmare två kilo ..men detta e inte en sån

Comment

Tack alla, för era svar, då åker den tillbaka till loppisbordet.
              /MargarethaJ

Comment

Eftersom ingen annan säger det så - Välkommen till forumet MargarethaJ.

Får nog hålla med om att det inte är någon Solflaska.
                knappast meningslöst.

Comment

Working...
                X