Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är detta? Vas, ljusstake eller karaff???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är detta? Vas, ljusstake eller karaff???

Hej alla här i PES!
    Jag köpte denna på loppis men vet inte vad det är för något, tycker öppningen är lite för stor för att vara en ljusstake. Fyller man den med vätska så fylls den enda upp i kanterna i botten. Det står Handmade Boda på etiketten. Är det en vas eller karaff? Någon som vet? Finns det någon formgivare eller är det massproduktion Ursäkta den lite dåliga bilden!
    Ha en bra kväll!
    Bifogade filer

Klart fascinerande pryl..saknas det en propp kanske?

Comment

Kanske en sådan ljusstake som ska fyllas med vatten och där ljuset lyfts upp allteftersom det brinner ner.

Comment

Har sett den förut, och jag är nästan säker på att det är en ljusstake. Passar det inte med ett vanligt ljus ovanför "midjan"?

Comment

Har en som är mycket lik denna men utan etikett.
          I den passar ett altarljus.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Har nu provat med ett vanligt ljus, utrymmet ovanför midjan är större än ett vanligt standardljus, men precis i midjan så är utrymmet ganska precis lika brett som ljuset, man kanske ska trycka fast ljuset där och ha vatten under. Ett altarljus eller dopljus skulle nog passa perfekt i utrymmet ovanför midjan. Är nog en ljusstake! Jag ska försöka ta en bild på det i morgon i dagsljus. Man kanske också kan hälla i någon form av dekoration i den, typ kaffebönor eller fina stenar.
            Tack för era synpunkter, jag höll på få hjärnsläpp och snöade hela tiden in på att utrymmet ovanför midjan var för stort för ett vanligt ljus
            Någon som har något förslag på formgivare? Etiketten är silverfärgad, betyder det andra sortering?

Comment

Hej igen allihop!
              Jag utlovade ett foto, med ljuset i glasgrejen jag har, men när jag skulle prova så gick det inte att trycka fast, jag provade både med ett vanligt standardljus och ett smalare handstöpt ljus, men nej, midjan var tydligen för smal för båda, och eftersom ljuset bara vickade och ramlade hela tiden vågade jag inte tända det med risk för att elda upp hela lägenheten Ett altarljus eller dopljus kanske passar bättre ovanför midjan, men något sådant äger jag inte. Vi får se vad jag använder den till, förslag på användningsområden?

Comment

Working...
              X