Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan vara Fåglavik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan vara Fåglavik

    men vad tusan skall den vara till, 11cm hög, 15 cm diam,
    blåst på halvpost, den är inte diskad, men ålder har den, från ett dödsbo,
    liknar oljehus på fotogenlampa, men det ser väl inte ut så, hål i båda ändar,
    det stora hålet är handdrivet, kork i lilländan, flugfångare- bimatare,
    det passar heller inte så bra
    Hirvi
    Bifogade filer
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

  • #2
    Det kan inte vara en getingfälla? Fylls med saft?

    Comment


    • #3
      Ja där var ett förslag, tycker den är för mycket arbetad
      för en sådan grej.
      Hirvi
      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

      Comment


      • #4
        På bredaste stället på kroppen, där buktar den ut, ser ju formblåst ut,
        som den skulle passa i något, och vila på flänsen som buktar ut,
        stora hålet uppåt då.
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

        Comment


        • #5
          Det ser ju ut som att lilländan inte var så noga med,
          grovt slipad, dålig havpostanfång, korken där,
          kanske det inte syntes.
          Storändan är ju fint arbetad.
          Hirvi
          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

          Comment


          • #6
            om man bara spånar lite hirvi kan det inte vara en liten lyktkupa kanske till tex reseljusstake eller dylikt det kanske inte skall vara någon kork
            behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

            Comment


            • #7
              Ja det är bra att ni spånar, men tror nog det är något annat
              Hirvi
              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

              Comment


              • #8
                Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                Ja det är bra att ni spånar, men tror nog det är något annat
                Hirvi
                kan den vara för medicinskt syfte molt koppor tex
                behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

                Comment


                • #9
                  Tycker också det ser ut som en äldre typ av bimatare, om inte så för annan utfodring

                  Comment


                  • #10
                    Jag har inte sysslat med bi, så jag vet inte hur utvecklingen
                    på matarna har varit, vi blåste ju dom med bara ett hål,
                    vi får väl avvakta på flera svar, så kanske det säger klick
                    Hirvi
                    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                    Comment


                    • #11
                      Som någon nämde, så är det en bimatare,en äldre biodlare har förklarat att den är för halmkupor
                      man fyllde på vid korken, på den större öppningen spändes någon typ av duk
                      däs bina fick sin mat genom denna.
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

                      Comment

                      Working...
                      X